segueix-nos

segueix-nos

TERRA SANTA

TERRA SANTA

Terra Santa

Terra Santa

PARTICIPA! TOTS I TOTES SOM NECESSARIS!

PARTICIPA! TOTS I TOTES SOM NECESSARIS!

dissabte, 27 de juny del 2015

Racó de la poesía de Cèsar Minguella

Si m’haguessis fet néixer gra de blat,

Que seria senzill d’arribar a ser una espiga!

Llucar, créixer, florir en l’aire assolellat,

entre olivers, en una terra antiga.



Si m’haguessis fet néixer raig de llum,

D’aquesta llum, Déu meu, que a tu no t’enlluerna,

m’hauria estat donat de no triar el meu rumb:

el meu destí fóra una recta eterna.



Però m’has creat home, fecund, fort.

Has obert un camí a la meva mesura,

i a cada instant he de buscar l’estel del nord

en la nit nostra, viva, però obscura.



Tinc por-- tinc confiança. Servitud

No hi hauria més dura que la de l’home lliure

Si, tant més fatigat com més s’hagués perdut,

pogués perdre el repòs del teu somriure.





Màrius Torres, 3 d’abril de 1941

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada